//
you're reading...
Uncategorized

پایان اعتصاب غذا ، اطلاعیه‌ مطبوعاتی اعتصاب غذا کنندگان ایرانی در شهر لندن‌

Rate This
ما ۶ نفر اعتصاب غذا کنندگان در مقابل مقر عفو بین المللی در لندن و وزارت کشور بریتانیا‌ که‌ از روز (سه‌ شنبه‌ پنجم آوریل تا چهارشنبه‌ ۱۱ مه‌، بمدت ۳۷ روز) در اعتراض به‌ سیاست ضد پناهندگی دولت بریتانیا و پاسخ رد وزارت کشور به‌ مطالبه‌ پناهندگی اقدام به‌ اعتصاب غدا نمودیم. ما به‌ حق نگران عواقب وخیم این تصمیم عجولانه‌ و غیر مسئولانه‌ وزارت کشور هستیم که‌ بمثابه‌ استرداد به‌ ایران و اتفاق کابوس زندان، شکنجه‌ و اعدام از جانب وحشیترین و هارترین رژیم تارخ معاصر هستیم.arton14179.jpg
در فاصله‌ این ۳۷ روز که‌ ما در تحصن و اعتصاب غذا بودیم و چند تن از همسنگران ما اقدام به‌ دوختن لبهای خود نمودند درد سخت و جانکاهی متحمل شدیم. دردی که‌ بعضا برای باز کردن چشم و گوش دولتمردان بریتانیا شاید ضروری بود، میبایست تحمل کنیم. کاش میشد بدون اقدام به‌ اینچنین عملی که‌ در ذهن هیچکدام از ما که‌ برای حفظ جان خود ناچار به‌ ترک ایران شده‌ایم نمی گنجید، به‌ حقوق اولیه‌ خود مطابق کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو میرسیدیم. اما متاسفانه‌ چنین نشد.
ما در این مدت به‌ یمی تلاش حامیان جدی و دلسوز توانستیم به‌ تحصن و اعتصاب غذای خود ادامه‌ دهیم و باز به‌ یمن همین تلاش جمعی توانستیم واقعیات دردناک جامعه‌ ایران و آنچه‌ بر مردم ایران میگذرد را بار دیگر علیرغم اتفاقات بزرگ جهانی که‌ اخبار را در انحصار خود قرار داده‌اند. مشکلات خود را به‌ راس اخبار بریتانیا ببریم و گوش شنوا را برای شنیدن رنجی که‌ ما در ایران متحمل شده‌ایم، بیابیم.
اکنون ما  کیوان بهاری، کیارش بهاری، احمد صادقی پور، مرتضی بیات، مهیار معیاری و مهران معیاری قبل از پنجم آوریل نیستیم. گاردین و بی بی سی و رادیوهای محلی و سراسری و روزنامه‌های متعدد درد خفه‌ شده‌ و نشنیده‌ شده‌ و رنج نادیده‌ گرفته‌ شده‌ ما را از جانب وزارت کشور بریتانیا به‌ گوش مردم بریتانیا و بعضا جهانیان رساند.
etesabe-ghaza-landan.JPG
در فاصله‌ این ۳۷ روز حامیان زیادی داشتیم که دلسوزانه‌‌ به‌ ما توصیه‌ کرده‌اند که برای حفظ سلامتی و ادامه‌ مبارزه‌ برای کسب حقوق انسانی امان‌ لبهای خود را باز کنیم و به‌ اعتصاب غذا پایان دهیم و اشکال دیگری از مبارزه‌ را که‌ آزار جدی به‌ سلامت و تندرستی ما نمی زند، را در پیش بگیریم. ما با احترام و قدردانی از جایگاه‌ این حامیان دلسوز به‌‌ توصیه‌های آنان برای پایان دادن به‌ اعتصاب غذا و باز کردن لبهایمان پاسخ مثبت میدهیم و طی این بیانیه‌ اعلام میکنیم که‌ به‌ اعتصاب غذا و دوختن لبهای خود پایان میدهیم. ما در عین حال اعلام میکنیم که‌ تا رسیدن به‌ مطالبه‌ برحق و انسانی خود که‌ برسمیت شناختن حق پناهندگی ماست، اشکال مختلف مبارزه‌ سیاسی و اجتماعی از جمله‌ تحصن را ادامه‌ خواهیم داد.
در پایان لازم میدانیم از جمع وسیعی از دوستان و فعالین و مدافعین حقوق پناهندگی و جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران که‌ در این مبارزه‌ سخت همراه‌ و در کنار ما بودند و درد ما را منعکس نموده‌اند، صمیمانه‌ قدردانی میکنیم. ما در عین حال اعلام میکنیم که‌ تا رسیدن به‌ مطالباتمان و رفع کابوس استرداد به‌ رژیم جنایتکار اسلامی که‌ در روزنامه‌هایشان علیه‌ ما مینویسند و برای بازگرداندن ما لحظه‌ شماری میکنند، کماکان به‌ حمایتهای بی شائبه‌ و انساندوستانه‌ شما نیازمندیم. با ما باشید.
پناهندگی حق است، نه‌ جرم
ایران کشوری است نا امن
سرنگون باد جمهوری اسلامی
امضا کنندگان:  کیوان بهاری، کیارش بهاری، احمد صادقی پور، مرتضی بیات، مهیار معیاری و مهران معیار.
چهارشنبه‌ ۱۱ مه‌ ۲۰۱۱

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

مِی 2011
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید