//
you're reading...
Uncategorized

قیمت های وحشتناک اجاره بهای مسکن

اينجا تهران است، كلانشهري كه مسكن دغدغه اصلي شهروندان به شمار مي رود. این روز ها و در فصل نقل و انتقالات بازار اجاره و خريد مسكن ، بزرگترين دغدغه و نگراني مردم افزايش بي رويه نرخ اجاره بهاي مسكن است . شاید این جمله یک شهروند تهرانی پر بیراه نباشد که : گویا دیگر باید برویم در حاشیه شهر زندگی کنیم، چون با این پولی که ما داریم، واحد 20 – 30 متری هم نمی توانیم اجاره کنیم!

به گزارش سیماب از ابتدای سال جاری، مسکن و بازار مسکن یکی از جنجالی‌ترین مباحثی بوده که حرف و حدیث‌های بسیاری را همراه داشته است. این بازار به علت ارتباط مستقیم با تمام اقشار مردم، همواره حائز اهمیت بوده است. افزایش نرخ اجاره‌بها از ابتدای سال جاری و تلاش بی‌نتیجه دولت برای کنترل قیمت‌ها از مهم‌ترین موارد بازار مسکن امسال به شمار می‌رود.

به عقیده كامیار بیات بعنوان کارشناس اقتصاد مسکن با دستور و بخشنامه نمی توان بازار را كنترل و روابط را تنظیم كرد.

به عقیده وی متاسفانه دولت امكان خیلی گسترده ای برای ساخت و فروش خانه ندارد. اگر این اتفاق می افتاد و در همین دوران ركود به اندازه ی كافی مسكن ارائه می شد، با این گرانی ای كه تصنعی هم هست، روبه رو نمی شدیم.

بیات ماكو در ادامه با اشاره به قرار داد های اجاره ای كه به صورت مخفیانه میان مستاجر و صاحبخانه بسته می شود، اعقیده دارد: متاسفانه می بینیم دستور و بخشنامه ای كه بدون پشتوانه ی كارشناسی داده شود، نه تنها سودی ندارد، بلكه ضرر هم می رساند.

درحال حاضر به علت این كه مسكن با قیمت مناسب وجود ندارد، مردم ترجیح می دهند اجاره بگیرند، لذا قیمت اجاره بالا می رود، از سویی دیگر حتی كسانی كه قصد خرید خانه دارند چون توانمندی آن را ندارند، اجبارا وارد بازار اجاره می شوند و چون توانایی مالی شان از كسانی كه ذاتا مستاجر هستند بیشتر است، ارزش كل اجاره بها را بالا می برند.

به هر حال هزينه اجاره‌نشين‌ها كه قرار بود «حداكثر 9 درصد» در تابستان امسال افزايش يابد، اكنون 6 واحد بيشتر از «نرخ‌دستوري» شده است.رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران با استناد به آمار سامانه رهگيري معاملات مسكن، بازدهي ماه اول طرح «كنترل تعزيراتي اجاره‌بها» را تشريح كرد و گفت: در تيرماه اجاره‌بهاي آپارتمان‌هاي مسكوني در تهران 15‌ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافت كه در مقايسه با رشد 24 درصدي فصل بهار، اميدواركننده است. وي در عين حال با اشاره به رشد 42 درصدي حجم معاملات اجاره در بنگاه‌ها، فرار موجران از تعزيرات به دفترخانه‌ها را تكذيب كرد.

البته فراموش نکنیم این یک آمار رسمی است ! اگر این روزها بدنبال اجاره مسکن به آگهی های روزنامه و یا مشاورین املاک مراجعه کرده باشید تعبیر » قیمت های وحشتناک اجاره بهای مسکن » را بیشتر درک خواهید کرد.

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید