//
you're reading...
Uncategorized

وزیر دفاع به … خوردن افتاد : نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم !

رادیو فردا : احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، روز یکشنبه ضمن اینکه «خوب بودن» اقدام ناو آمریکایی برای نجات ملوانان ایرانی تایید کرد، اظهار داشت که ایران نگفته است که تنگه هرمز را می‌بندد.

احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، پس از نشست کابینه، در پاسخ به خبرنگارانی که درباره نجات ملوانان ایرانی از سوی نیروی دریایی آمریکا پرسیده بودند، گفت: «وزارت امور خارجه موضع کشورمان در خصوص نجات این ۱۳ملوان از سوی ناو آمریکایی را اعلام کرده است.»

پیشتر رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، از نجات ۱۳ ملوان ایرانی از دست دزدان دریایی به عنوان عملی «انساندوستانه» یاد کرده و از آن استقبال کرده بود.

به گزارش ایرنا،‌ احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران با اشاره به موضع وزارت خارجه، گفته است: «خوب بودن این کار ناو آمریکایی را رد نمی‌کنیم.»

وزیر دفاع ایران با این حال گفت: «با این وجود این موضوع دلیلی برای حضور نیروهای غربی در منطقه خلیج فارس نیست.»

احمد وحیدی همچنین درباره اظهارات مطرح شده، در مورد مسدود کردن تنگه هرمز گفت: «نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم؛ مساله این است که اگر کسی بخواهد امنیت خلیج فارس را به خطر اندازد،‌ در آن صورت امنیت آن برای همه به خطر می‌افتد.»

به تازگی محمدرضا رحیمی، معاون اول، رئیس جمهور،گفته بود که اگر نفت ایران تحریم شود ایران اجازه نخواهد داد یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.

پس از این اظهار نظر، دیگر فرماندهان نظامی ایران و هزمان با رزمایش دریایی ۱۰ روزه ایران، از توان ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز سخن گفتند که با واکنش‌های کشورهای غربی و از جمله ایالات متحده مواجه شد.

ناوگان پنج ایالات متحده، که در بحرین مستقر است تصریح کرد که این اقدام از سوی این ناوگان تحمل نخواهد شد و در پی آن مقام‌های ایالات متحده نیز مواضعی مشابه اتخاذ کردند.

در این میان کشورهای غربی نظیر بریتانیا و فرانسه نیز به اظهارات مقام‌های لشگری و کشوری ایران واکنش نشان دادند.

روز شنبه وزرات دفاع بریتانیا، تایید کرد که ناوشکن پیشرفته «اچ ام اس دیرینگ» این کشور راهی خلیج فارس می‌شود. با اینکه رسانه‌های بریتانیایی گسیل این ناو را در ارتباط با ایران دانسته‌اند، وزارت دفاع بریتانیا گفته است که راهی شدن این ناو به منطقه از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در واکنش به اعزام این ناو بریتانیایی به آب‌های منطقه، احمد وحیدی وزیر دفاع ایران، آن را فاقد اهمیت دانست.

از سوی دیگر لئون پانتا، روز یکشنبه، بستن شدن تنگه هرمز را «خط قرمز» آمریکا دانست و گفت در چنین وضعیتی آمریکا به آن پاسخ خواهد داد.

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

ژانویه 2012
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید