//
you're reading...
Uncategorized

دو خبر از زندانیان سیاسی,, قاسم ناظری و احسان هوشمند و خانواده‌اش

قاسم ناظری، از فعالین استان فارس، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۰، توسط ماموران امنیتی دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، ، ناظری مدتی پیش به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده بود، که پس از بازگشت، گذرنامه وی در فرودگاه توسط ماموران امنیتی ضبط و به وی اعلام گردید که برای دریافت آن و پاسخگویی به برخی سوالات، خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی نماید.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۰، در حالیکه ناظری به اداره اطلاعات مراجعه کرده بود، مورد بازداشت واقع شده و ماموران امنیتی پس از بازداشت وی، به همراه او به منزل شخصیش مراجعه کرده و ضمن تفتیش آن محل، برخی وسایل شخصی، کامپیوتر، ادوات فیلمبرداری و سی دی های موجود را ضبط کرده و با خود به اداره اطلاعات منتقل نمودند.

هنوز از علت دقیق بازداشت و سرنوشت قاسم ناظری خبری منتشر نشده است.

گفتنی است، این شهروند ساکن شیراز، در جریان تجمعات سه شنبه های اعتراضی اسفند ماه ۸۹ نیز، مورد ضرب و شتم شدید و بازداشت سه هفته ای قرار گرفته و با قید وثیقه آزاد شده بود.

ادامه‌ی اعمال محدودیت‌ و فشار بر احسان هوشمند و خانواده‌اش

مسئولان امنیتی، طی روزهای اخیر، اعمال محدودیت‌ و فشارهای گوناگون را بر احسان هوشمند و خانواده‌اش دنبال کرده‌اند و این در حالیست، وی که کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد، از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای هوشمند طی آخرین تماس تلفنی‌ای که در ششم فروردین ماه با خانواده‌ی خود برقرار کرده، ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت جسمی خود، بیان داشته است که به علت مصاحبه‌های همسرش با رسانه‌ها تحت فشار بازجویان قرار دارد.

هم‌چنین گفته می‌شود مسئولان به طور ضمنی اقدام به تهدید خانم ناهید کوه‌شکاف، همسر نامبرده نمودند.

آقای هوشمند از ۱۷ دی ماه سال گذشته تاکنون در سلول‎‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هیچ یک از مقام‌های قضایی و اطلاعاتی پاسخگوی وضعیت وی نیستند.

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید