//
you're reading...
Uncategorized

فشار زندگی منجر به افزایش خودکشی در ایران با قرص برنج !

قرص برنج در حالى طى ۴ ماه نخست امسال تنها در استانهاى تهران، مازندران ، گيلان و لرستان ۱۱۶ قربانى گرفته است كه همچنان به راحتى در عطاريها به فروش مى رسد.

مهر: استفاده از قرص برنج حاوى فسفيد آلومينيوم در كشاورزى به دليل كارآيى بالاى اين فرآورده براى از بين بردن آفات، قيمت ارزان، سهولت استفاده، عدم وجود باقى مانده در محصول و در دسترس بودن با استقبال زياد از سوى كشاورزان همراه بوده است. از سوى به دليل عواملى مانند سميت بالا و ميزان كشندگى زياد اين ماده و سهولت دسترسى به اين سم، در ساليان اخير آمار نسبتاً بالاى مسموميتهاى ناشى از اين عامل در كشور به ويژه در برخى استانها مانند تهران، گيلان، مازندران، گلستان و لرستان رواج پيدا كرده است.

مسموميتهاى ناشى از استفاده قرص برنج در كشور موجب شد تا اقداماتى براى ممنوعيت واردات و محدوديت در فروش قرص برنج توسط سازمانها و نهادهاى مسئول در كشور انجام شود. اما با اين وجود به راحتى در دسترس افراد است و برخى سودجويان آن را با قيمتى بالا به مشتريان خود مى فروشند.

مسموميت با اين قرص بيشتر در رده سنى ۴۰-۲۰ سال بوده و بيشتر آنها به قصد خودكشى بوده است. آمار چهار سال اخير (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰) نشان مى دهد مرگ با قرص برنج رو به افزايش است. اين رقم از ۲۱۴ نفر (۱۰۵ نفر زن/ ۱۰۹ نفر مرد) در سال ۱۳۸۷ به ۲۲۸ نفر (۱۰۴ نفر زن/ ۱۲۴ نفر مرد) در سال ۱۳۸۸ و در سال ۱۳۸۹ با رشدى ۷۸.۱ درصدى به ۴۰۶ نفر (۲۰۲ نفر زن/ ۲۰۴ نفر مرد) رسيد، تا اينكه باز در سال ۱۳۹۰ اين رشد با شيب ۱۴ درصد همچنان ادامه يافت تا اين قرص بلاى جان ۴۶۳ نفر (۲۰۴ نفر زن/ ۲۵۹ نفر مرد) نفر شود.

در تازه ترين آمار سازمان پزشكى قانونى اعلام شده است، از ميان چهار استان تهران، مازندران، لرستان و گيلان، مازندران و لرستان استانهايى هستند كه بيشترين رشد مرگ را در مقايسه چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته داشته‌اند. به طوريكه در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران ۵ و در لرستان ۶ مرگ روى داده بود اما امسال و در همين بازه زمانى ۱۷ نفر در مازندران و ۱۹ نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

در گيلان هم كه سال گذشته در چهار ماه نخست تنها ۲۱ مرگ ثبت شده بود، امسال ۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند. تنها كاهش در استان تهران ديده مى شود كه در چهار ماه نخست سال گذشته ۶۶ و امسال در همين زمان ۴۷ نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

در مجموع مرگهاى ناشى از قرص برنج رو به افزايش است و اعمال محدوديتهاى جدى‌تر در دسترسى افراد به اين ماده مهلك و نيز برخورد با توزيع‌كنندگان آن و بالا بردن آگاهى كسانى كه به قصد تهديد خانواده ها جان خود را به خطر مى اندازند بى اندازه ضرورى مى‌نمايد.

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید