//
you're reading...
Uncategorized

نیمی از مجموعه‌ی بازار تاریخی ماسوله در آتش سوخت !

رییس هیأت مدیره‌ی موسسه‌ی توسعه‌ی پایدار ماسوله با اعلام این خبر توضیح داد: ساعت پنج صبح 29 اسفندماه 1391 نیمی از مجموعه‌ی بازار تاریخی ماسوله شامل چند دهنه مغازه، مهمان‌سرای سنتی و بخشی از بازار حدود 500 ساله‌ی این روستا بر اثر بی‌توجهی مسئولان و متولیان شهری در آتش سوخت و به‌طور کامل از بین رفت.
محمد گلشن ماسوله گفت: حوادثی مانند زلزله، ریزش سنگ از کوه، سیل و آتش‌سوزی در جنگل، روستای تاریخی ماسوله را به وضعیت بحرانی رسانده است. شرایط کنونی و ادامه‌ی این روند در این منطقه‌ی تاریخی باعث نگرانی شهروندان و گردشگران شده است.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن این روستای تاریخی در سطح بین‌المللی، اظهار کرد: 90 درصد بازار تاریخی ماسوله از بین رفته است و مهمان‌سرای سنتی آن که به بازارچه‌ی صنایع دستی تبدیل شده بود، در این آتش‌سوزی از میان رفت. این اتفاق باعث بی‌کار شدن 15 نفر از جوانان روستا شد.

او با بیان این‌که امکانات اولیه مانند کپسول اطفای حریق برای حفاظت از این روستای تاریخی هنوز در بخش‌هایی از این منطقه وجود ندارد، توضیح داد: تهیه‌ی این قبیل خدمات وظیفه‌ی شهرداری و اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری منطقه است. از سوی دیگر، هر پایگاه میراث فرهنگی و هر اداره کل در این حوزه، نیروهایی مانند یگان حفاظت را برای تأمین امنیت و حفاظت از این آثار در اختیار دارند و به آن‌ها برای این کار حقوق پرداخت می‌کند. نیروهای یگان حفاظت منطقه‌ی ماسوله نیز برای این کار حقوق می‌گیرند، پس چرا وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و زمان لازم را برای مراقبت از آثار تاریخی اختصاص نمی‌دهند؟!

گلشن که خودش در ماسوله ساکن است همچنین به اندیشیده نشدن تمهیدات لازم از سوی دو نهاد شهرداری و میراث فرهنگی برای تأمین امنیت و حفاظت از بازار ماسوله اشاره و اظهار کرد: جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث و تأمین امنیت در این شهر تاریخی، به توجه بیشتر مسئولان نیاز دارد.

او همچنین درباره‌ی دلیل وقوع آتش‌سوزی در بازار تاریخی ماسوله، گفت: هنوز دلیل این اتفاق مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد بی‌احتیاطی عامل آن است.

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

مارس 2013
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬900 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید