//
you're reading...
Uncategorized

احمدی‌نژاد: به شما چه ربطی دارد که چه کسی بیاید یا نیاید

13463_403281167529_93758892529_4320950_4159874_n

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران که به سمنان سفر کرده، گفته است «یک عده می‌گویند که نظر رهبری این است که این شخص بیاید و آن شخص نیاید، به شما چه مربوط است؟ این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند، همه سلایق باید بیایند.»

آقای احمدی نژاد، به نقل از آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران گفته است که «همه کسانی که صلاحیت دارند باید بیایند و ملت انتخاب کنند» و اضافه کرده که «برخی باید مراقب باشند که سخنانی نگویند که مردم را بی‌انگیزه و یا مایوس کنند.»

به گفته رئیس جمهور ایران به «لحاظ سیاسی حضور مردم دوای مشکلات امروز کشور است و یک مشارکت گسترده و نزدیک به ۵۰ میلیون می تواند همه معادلات داخلی و بین‌المللی را بر هم بزند.»

با توجه به اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، هواداران آیت‌الله خامنه‌ای نگرانی‌هایی درباره انتخابات پیش رو دارند.

آنان از سویی نارضایتی خود را از فعالیت احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مطرح کرده‌اند و از سوی دیگر درباره ایجاد تنش از طرف نزدیکان محمود احمدی‌نژاد ابراز نگرانی کرده‌اند. به ویژه آنها درباره نامزدی احتمالی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر پیشین آقای احمدی‌نژاد، هشدار می‌دهند.

آقای احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته بارها نسبت به احتمال اعمال سلیقه بخش‌هایی از نهادهای حکومتی در انتخابات هشدار داده است.

مواضع او به نگرانی‌هایی در میان هواداران آقای خامنه‌ای انجامید تا جایی که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران درباره احتمال عدم برگزاری انتخابات توسط دولت هشدار داده بود.

سرتیپ محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا گفته است که «فتنه‌ای عمیق‌تر و گسترده‌تر از فتنه ۸۸ در پیش داریم و فتنه‌ها در انتخابات ۹۲ قبل از انتخابات است. به شکلی که برخی می‌گویند اگر اینچنین نشود، انتخابات را برگزار نمی‌کنند و آن را تحریم می‌کنند.»

آقای احمدی‌نژاد در سخنانش امروز خود در سمنان دوباره تاکید کرده که «مبادا عده‌ای این طرف و آن طرف پیدا شوند و خود را مالک کشور و آقا بالا سر مردم بدانند و بخواهند به جای آنها تصمیم بگیرند.»

یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نزدیک به دو ماه دیگر یعنی ٢٤ خرداد ماه برگزار می‌شود ولی هنوز نامزدهای اصلی انتخابات مشخص نشده اند.

«جنگ تمام عیار تحریم»آقای احمدی نژاد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را «یک جنگ تمام عیار و اعلام نشده» توصیف کرده و گفته است «ما باید مدل اقتصادی‌مان را تغییر دهیم چرا که مدل اقتصادی ما به گونه‌ای است که دشمن می‌تواند روی آن اثر بگذارد.»

در یک سال گذشته، شدت گرفتن تحریم‌های خارجی علیه برنامه های هسته‌ای ایران، باعث کاهش قابل توجه در فروش نفت و مشکلاتی عمده در راه دریافت عواید ارزی حاصله از صادرات شده است.

این وضعیت به کمبود شدید ارزی در داخل، سقوط ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی و تورم کم سابقه در ایران منجر شده است. اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هم به دلیل افزایش بهای اقلام اساسی و توزیع پول نقد، به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی تشدید تورم مطرح بوده است.

آقای احمدی‌نژاد از کسانی انتقاد کرده که به گفته وی از روز اول در مقابل برنامه حذف یارانه‌ها فشار آوردند و مشکلات تحریم‌ها را به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نسبت دادند.

به گفته وی، مخالفان ادامه اجرای طرح یارانه‌ها می‌گویند که این «طرح شکست خورده و به ضرر ملت ایران بوده است» و وقتی می خواهیم آن را اجرا کنیم «از طرفی می‌گویند که بد بوده و از این طرف می‌گویند که تبلیغاتی بوده است.»

About Change regim of IRAN

I am journalist/Photograph from Iran.

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

آرشیو اخبار روز لطفا روی تاریخ روز کلیک کنید

آوریل 2013
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

آرین میرذوالفقاری: تنها به آزادی وطنم می اندیشم .

آمار بینندگان وب نوشت

  • 331٬902 آمار کل بازدیدکنندهاتا این لحظه

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 5٬073 مشترک دیگر بپیوندید

بایگانی وب نوشتها

مصاحبه آرین میر ذو لفقاری با مردم تی وی

به فیس بوک من خوش امدیدBahareh Mirhadizadeh

لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

صفحه تویتر من

ما را در تویتر دنبال کنید

یوتیوب من دیدن فرمائید